Wednesday, February 2, 2011

blur... ade logo halal.. tapi org kate xhalal..

aku ni penggemar gula2.. candy.. suke gak makan cumi.. tau kan...
tapi ade certain e-kod yang kate nye ade pig fat.. actually animal fat..
tapi kalau kat oversea animal fat tu dah sure pig fat.. tapi kalau mesia??
tapi kalau dia kate lemak lembu ke kambing ke.. kalau x sembelih btol2 still haram jugak kan??
so ape konklusinyer??

bagi aku selagi ade logo halal ni.. aku xnk rase was2.. bile was2 dah xboleh makan..
contohnyer macam salah satu sos spagetti terkenal.. kate mak aku xhalal.. kate iklan TV halal.. tapi logo halalnyer.. kecik jer.. ntah la.. yang pasti aku xmo beli buat mase ni.. sehingga aku pasti bende tu halal..

tapi yg xbestnyer dalam gula2 la.. tau jela budak kecik kan suke makan.. dorang nampak halal je makan (itu yg reti tgk... kalau xreti?? hurm.. paham2 jela).. tapi bile tgk kod ade animal fat... gulp camno... budak bukan reti kan.. aku harap logo halal kat depan bungkusan.. bukan lah logo semata2 walaupun boleh check.. tapi xkanlah budak2 kecik nak check.. kite pun xkn sempat nak pantau... hope sgt2 logo HALAL mesia ni btol2 halalan toyyiba.. ngehehe...

kod2 yang ade dorang sebarkan kat tenet ni.. aku masih xtau kandungan animal fat tu dari mane.. babi ke.. lembu ke.. yang tau hanyalah pembuat tu saje.. so adelah lebih baik kite elakkan jer..
kalau nak tau kod nyer ape.. taip jela kat google yer.. kang kalau aku bagitau... salah info.. payah gk

selamat memilih...

No comments: