Saturday, February 20, 2010

bukan semua yg kite nak kite dapat....

aha...
topik ni penting utk aku dan org lain
mengisahkan seseorang yg die rase ape die nak semua die akan dapat..
yer die boleh dapat dengan usaha die la...
tapi tak usah la nak ckp mcm tu...
takut nanti kecewa kalau tak dapat...
manela tau sebelum ni asyik dapat je...
pastu tetibe tak dpt melolong kau...

dan aku juga dlu mcm tu la...
pastu once bile aku da tak dpt ape yg aku nak frust menonggeng gakla...
tapi bukan depan korang la...
buat dalam bilik sorang2.. (hahahaha :P)

aku lihat die seolah2 tidak mahu serius bile die da dpt ape die nak
takut nanti bile da dpt die sia2kan..
bukan aku yg rugi...
die yg rugi..
aku pun tak reti nak ckp...

dulu aku yg rugi... skrang aku tak nak die mengalami nasib yg same mcm aku...
haa....

kengkawan yg aku sayangi...
byk gak org dok ingat aku dah nak kahwin...
sebenarnye tak pun...
semuanya ditentukan tuhan...
ade jodoh ade la kan...
yang nak kahwin sebelum ni kazen aku...
haaa.... aku akan jadi pengapit die...
so jgn keliru plak....

aku mengambil iktibar atas pengalaman die...
akhirnye die akan berkahwin juga...
so kayuh perlahan2...

cinta itu tak berkesudahan...

skrang aku mulai paham dengan keadaan sekeliling..
semua kejadian dan peristiwa yg berlaku pasti ada hikmah
menjadikan aku semakin matang dengan kehidupan
tidak mudah percaya dengan org...
dan tidak lagi mudah memberikan perasaan utk dirosakkan..

kepada zarisya... kuatkanlah semangat ko.. aku pun pernah melalui
ape yg ko lalui...
ingatlah Allah sentiasa ada... walaupun aku tak sekuat ko...
tapi aku tau ko boleh!!

so lepas ni sya.. kite pekakkan telinga utk pegi ke kenduri kahwin kawan2 kite kat tmn
and mesti ade style nak jawab.. jgn jadi loser... hahaha...

No comments: