Monday, August 30, 2010

isu sensitif

semalam aku pulang ke JB menaiki bas.. mase baru nek bas ni.. ade lah sorang mamat ni.. die ni dari indonesia... baik gak org nyer.. tanya kat aku.. student UTM ke.. aku pun iyekan... da mmg btol pun kan.. die tanya balik macam mane.. aku kate nek teksi.. ok la.. sepanjang perjalanan dari KL ke melaka aku tido xsedarkan diri.. disebelah aku ade amoi yang bley tahan la.. tapi xcantik sgt...

citer sebenarnye ialah kisah org xhormat org...

puasa la plakkan.. amoi ni bley plak makan2 dari KL sampai JB.. aku xkisah la kalau die makan tu sekejap2.. ni asyik la makan.. mcm nak duga aku jer... xterliur pun.. tapi atleast respect la...

sesampainye di sri putri.. aku pun naik satu teksi ngan budak indonesia ni... tak semena.. pakcik teksi ni leh berborak2 ngan kitorang... aku tak kisah pun kalau berborak pasal tanya dari mane.. tahun berapa dan sebagainye.. tapi tidak.. pakcik teksi ni bertanyakan pasal isu sensitif.. telah budak tu katakan.. saya ni student... xnak campur pasal bende2 tu.. amik tau je dah...

isu2 sensitif tidak perlu lah disentuh kerana ia boleh mendatangkan kemarahan org.. aku sendiri pun xselesa bile pakcik teksi tu berborak mcm tu.. bukan aku nak menyebelahkan budak tu.. tapi pk la.. ayat yg digunakan.. seolah2 menghina dia.. (mmg menghina pun)

itu je la ketidak puasan hati ni...

No comments: