Thursday, December 23, 2010

burung kakak tua...

tersebutlah alkisah.. tinggal seekor burung kakak tua dlm sangkar..

apeda... bukan aku nak citer dongeng pun...

okies straight to da point..

ini kisah dipetik dari makcik aku ek..

ade lah satu tuan rumah ni.. die bela burung kakak tua... kakak tua ni sgt pandai berkata2.. (almaklumlah.. penat tuan die ajar) seperti bese.. yg mcm korang slalu dengar la..

manusia: hallo
burung:hallo

tapi kali ni berbeza...

sekumpulan tetamu yg hadir ni baik2 belaka.. kalau tgk muke xcaya la kalau tetamu ni pandai mencarut.. aha.. nak dijadikan cerita... salah seorang dari tetamu yg hadir.. menegur burung..

tetamu: hello
burung: hello.. islam agamaku bla bla bla.. (da mcm org plak burung ni.. maybe tuan die ajar gitu)
tetamu ni pun nak test power la agaknyer..
tetamu: "pukimak" (ops.. aku ulang jer.. bukan nak mencarut)
burung: astaghfirullahalazim..
tetamu terkejut lalu mengulai carutannye.. dah itulah jawapan burung..

ahha.. tetamu yg lain ape lagi cepat2 pg tempat len... burung pun pandai.. manusia ingat binatang ni bodoh agaknye kot.. tetamu tu malu dan xnak dtg lagi rumah tu.... kate kwn2 nye yg lain.. rase nak bunuh diri je kalau terkena kat btg hidung sendiri..

************************************************************************
di sebuah klinik pinggiran kota....
ade la burung kakak tua yg dibela oleh klinik tu...

pesakit: hello
burung: hello
pesakit: am i pretty??
burung: hahaha....

bagi korang bese kan..
tapi yg bertanya tu artis.. pasti la die malu... muakaka...

itu jela gosip terkini... hehehe

3 comments:

Finaz Jaafar said...

hahahha..nak sangat tengok n dgr dgn mata kepala sndri burung kakak tua brcakap

Lydia Amanda said...

xpernah tgk ek?? ok la.. sile2 la cari mane2 zoo ke rumah ke yg bela spesies ni.. hehehe

Finaz Jaafar said...

hahahah,,,,mungkin pasni harus gi wat lawatan sambil belajar =P