Monday, October 26, 2009

detik terhenti

aku tak mengerti.. kenapa aku yang dituduh tidak setia
kenapa aku yg dituduh pembohong..
walhal..
kau yg sengaja membuat onar itu..
biar semua org lihat.. aku yg bersalah..
begitu maksud kau??

apakah dosa aku..
hinakah aku.. kau lempar aku di tgh jalan..
aku merana..
aku tersiksa..
aku menunggu saat dtgnya sinar..
tapi akhirnya.. kelam jua..

kenapa kau tidak berterus terang..
kenapa?
kau sengaja menyiksa perasaan aku..
kau biarkan aku menunggu.. dan akhirnya..
aku lah yang bodoh menunggu mu..

betapa pedihnya hati ini..
walau diluar terukir senyuman palsu..
tiada siapa pun tahu..
aku harap..
satu hari nanti.. kau akan mengerti..
betapa aku sayangkan kau..
tapi ini yang kau balas..
dan kau akan sedar..
moga kau tak mengulanginya lagi...

harapan utk kembali denganmu..
punah berkecai..
hanya waktu dapat mengubati luka hatiku

No comments: