Tuesday, October 20, 2009

please give me last chance!!

aduh manusia tak serik2.. same la macam aku..
agaknye nak mati pun leh ckp mcm tu lagi.. pastu nak bertaubat.. oh no..
aku da berubah rasenye.. tapi perubahan yg negatif ke positif ke.. aku pun tak tau..

ape yg terjadi baru2 ni maybe aku terlampau memikirkan perkara yg aku tak perlu pk..
aku dah cube menenangkan diri sendiri.. tapi otak ku ini seperti mesin yang tak mahu berhenti..
yela komputer kalau pasang lame2 pun leh panas.. same la kot otak aku ni..
setibenye di kampung aku pun malas nak layan ketidakstabilan otak aku ni..
akhirnye ia menyerang bertubi2.. waa...
kaki tangan tak mampu digerakkan.. (walaupun sebenarnye mampu)
aku hanya mampu bertutur..
aku: "maa.. iza tak bley bergerak lagi.. pusing maa.."
mama: ko ok tak ni iza??
aku: "maa ubat dalam kete.. ba tolong amikkan.."
mama: "tak payahla makan ubat tu makan ubat ni ye.. takut ko tak sedar plak nanti"
bergegas mama mengambil air dan memberikan ubat kepada aku..

begitu kasihnye mama terhadap anaknye..
begitu juga kawan2 aku..
semuanya mendoakan yg terbaik.. dan risau tentang aku..

AKU??

ade lagi beberapa hari utk aku mengetahui apakah yg berlaku..
aku mengharapkan.. ia adalah sakit2 biasa.. (taklah kronik sgt)
mendekatkan diri kepada yang maha esa..
itu yg membuatkan aku tenang..

peluang terakhir yang aku harapkan..
aku dapat membahagiakan seseorang..
itu yg dapat membuatkan diri aku bahagia sebetul2 nye..
bley kate.. aku akan tersengih cam kerang busuk la..
skang korang nak tgk aku senyum pun susah..
tapi once aku da dpt bahagiakan org tu..
memang menyengih jela..

kat sini aku nak tumpang gembira kat member baik aku.. faiz..
akhirnye da jumpe org yg die suke.. waa..
bley kate sume kengkawan aku da bahagia la skang ni..
bagusla..

kepada sorang hamba allah ni..
aku tak pernah kapel ngan ko.. so ko tak payah la nak kate ko takde awek cam aku..
sememangnye.. ko tak pernah kapel ngan aku..
takpe.. jaga lah awek ko baik2.. die setia.. jgn sia2kan die..
maafkan aku yang melukakan hati ko.. (aku dalam dilema)

last but not least..
aku rase.. aku tak layak utk sesape pun kat dunia ni..
aku pun xnak jadi seperti ni..
mcm org takde wawasan..
separuh dari hidup aku pergi dari hidup aku..
aku nak bangun ni yang payah skit.. tambah plak dengan dugaan2 yg dtg..
memang aku tgh belajar sesuatu dari kesilapan besar yg pernah aku lakukan
sebab tu la aku minta peluang terakhir..
supaya..
aku tak ulang kesilapan yg same..
dan menjadi yg terbaik utk semua..
yosh!!

selesai la cerita dongeng aku..

p/s: i want to see him.. to tell him that.. awak adalah sebutir berlian yg sgt berharga..
adesh.. berdongeng lagi.. k.. chow

2 comments:

hudamcgyver said...

kenape eks?
yang pet scan dulu ape cert?

Lydia Amanda said...

ok je kot.. wakaka