Saturday, October 10, 2009

rezeki kowt..

alhamdulillah.. stakat ni aku dpt byk offer bekerja..
dan.. aku je tak reti nak pilih.. tapi bukan bidang sendiri la
kalau aku dapat keje kat KL and stabil.. maybe next year nak g overseas la..
sambung master..

aku da usha2.. walaupun sebelum ni aku tak yakin pada diri sendiri
insya'allah.. aku akan kuatkan semangat dan yakin pada diri sendiri..
bak kata capeq.. bertegas la skit..

teringatkan cite2 aku sebelum ni.. nak jadi wanita korporat dan berjaya..
tapi sebelum g ketempat org..
aku mesti bersedia.. hehehe mental dan fizikal dan duit...
kene cari sponsor..

cite pasal interview smlm..
bley tahan susah gak.. sebabnye aku da lame tak g interview..
english aku da berkarat..
tapi die tak tanya langsung soalan yg bese ditanya..
tapi die tanya why should i hire you??
OS.. customer..
the most important thing is company yg aku g tu bukan company kecik
die punye customer sume dari negara lain..
mostly is about IT..
hahaha
i will learn new thing..

satu lagi aku teringat mase aku g kursus how to get yourself employed..
kate salah seorang penceramah.. die kate die pernah pg interview tiga kali je
utk jawatan die kat UTM
aku da byk kali.. lebih dari die.. hehehe
so aku leh jadi penceramah la..
just joking..

aku doakan semoga kawan2 aku yang tak bekerja lagi dpt kerja..
nanti leh belanja.. hehehe.. aku da gaji kali ke berapaa ntah..
korang first time kene ar belanja
hehehe terutama capeq...

No comments: