Saturday, August 22, 2009

hari pertama ramadhan

waa.. agak kepenatan.. tapi tak sgt..
hari ni pagi2 tolong mama and baba buat kuih la wantan la..
aish berniaga la plak kat bazaar.. so byk la bende yang nak kene buat..

hari ni mama and baba pg beli blender baru..
aku pun dok tgk la blender baru tu..
mak aih jenama ape ni..
hmm buatan malaysia..
pastu aku ingat okla.. mak aku cam terpaksa je beli.. sebab die kate tak jumpe jenama kenwood
mama pun blend la ape2 yang die nak blend..
baru blend dua kali terus blender tu takleh gune..
kitorang terus gelak2.. ni la barangan buatan malaysia.. adeh.. payah tol
baba pg balik courts mammoth..kononnye nak tukar yg len.. sesampai kat courts mammoth..
blender tu leh gune plak..macam2

harini aku mengalami sakit perut teramat menyebabkan aku takleh nak berdiri..
rase nak muntah.. sakit kepala.. ya Allah.. besenye aku makan ubat or injection.. tapi aku tak nak la bergantung pada ubat.. so tahan jela..

lepas buat kuih cara.. aku tersadai kat atas katil sampai petang..
bangun tolong mama utk berbuka plak..

kecian aku tgk adik aku umur 6 tahun da puasa...
die da tak larat sgt.. tersadai je kat katil..
adik aku lagi sorang asik tanya.. mama lagi berapa minit.. kakak lagi berapa minit..
tapi baguslah auni da leh puasa..
tapi sgt best berbuka satu family..
hehehehe..

No comments: