Thursday, August 20, 2009

Makan Hati??

mase aku odw balik KL.. aku singgah muar.. makcik and pakcik aku terkejut tgk aku.. die kate aku da kurus gile.. maybe faktor baju yang aku pakai kot.. makcik and pakcik aku kate makan hati ke? aku sengih je tak kate ape.. makcik and pakcik aku tanya tak jumpe die ke? aku sengih je.. tak mampu nak jawab.. takut2 air mata aku mengalir tak benti2 plak.. gagahkan diri jela..

kejadian di UTM dan sebelumnye membuatkan aku kene berpijak dibumi yang nyata dan menerima kenyataan betapa hinanya diri ini.. takpe aku anggap semua ini adalah pengajaran dan alasan utk dirinye utk menjauhkan diri dari aku..

thanx kat kak fara.. pagi2 lagi da bagi pandangan dan nasihat.. aku amik nasihat tu.. aku ingin mengorak langkah..

yang kelakarnye aku kantoi ngan mama.. aku kat opis Dr Ali suro mak aku carikkan no KWSP dalan handbag aku.. aleh2 mama terjumpe picture2 aku berdua dengan die.. dahla banyak plak tu.. gambar tu la aku dok bawak sane kemari.. aku suke bawak gambar tu kemana2 yela susah beb nak lupakan.. kalau bley tak nak pun.. tapi mcm terpaksa.. sebab rase cam takde harapan.. bak kate capeq.. awk da usaha.. tapi pada pihak die yg cam tak nak.. so tak bley buat ape.. baba pun cerita la kat aku kisah kantoi tu.. mama mulela membebel dalam kete.. katenye yang die bawa kemana2 tu kenapa.. nasib la baba backup.. hehehe..

tapi aku da janji ngan pkah hari sabtu kat UTM tula hari terakhir aku nangis kerana itu.. dan aku pun tak nak nangis lagi.. org lain sume sayang kat aku.. sume nak tgk aku hepi.. so aku kene hargai mereka.. aku pun takleh pk byk sgt sebab sakit kepala aku menyerang time aku tertekan.. nasib leh handle lagi.. kalau tak pengsan jer..

ape2 pun setiap kejadian ada hikmahnye..
kene maju kedepan.. tak mo toleh kebelakang lagi..

No comments: