Friday, June 5, 2009

Jauhnyer Perlis..

hari rabu dan khamis yang lepas.. aku telah mengikuti rombongan pengantin lelaki ke Perlis.. mak aih jauh giler.. aku bertolak dari rawang jam 7.30 pagi.. tak banyak berhenti.. perjalanan ke sana memakan mase 6 jam untuk sampai ke kangar..
kat kangar aku and family yang lain stay kat homestay yang disewa oleh jiran ku.. wee.. besar giler rumah tu.. dah tu family aku jer yang dok kat situ..
majlis pernikahan abg azraf dan isterinye tu diadakan pada malam itu juga.. petang tu fiza dtg ke homestay tu.. rindunyer.. borak2.. yela lame tak jumpe.. tapi sori ar fizah.. tak dpt nk sediakan makanan ke ape ke.. tapi dpt borak kejap jer sebab da maghrib..
malam tu pgla kerumah pengantin perempuan.. mak aih ramai giler rupenye rombongan pengantin lelaki.. tak muat rumah tu.. mase awal2 tu taklah rase panas sgt.. dah lame2.. berkuap giler dlm tu.. adeh.. xtahan.. so kuar la.. masuk kejap2 je.. tu pun nak amik gambar..
selesai majlis nikah.. aku pun p la makan.. lauknyer sedap.. wee...
balik rumah dan tido...

hari khamis..
bangun pagi..mandi terus kuar.. mule2 aku ingat family aku just nak pg sarapan jer.. alih2 pg padang besar sekali.. aku kepenatan dan rase malas sgt nak jalan.. rupe2nye.. adik2 aku pun mcm aku gak.. sume malas dan penat..

setelah selesai mak aku bershopping kitorang pun balik rumah..
da tgh hari.. ni nak kene bersiap nak p kenduri plak.. mak aih.. letih giler.. kitorang pun bersiap la nak g kenduri..aku kene kemaskan beg2 masukkan dalam kete..

sesampainye di rumah pengantin perempuan.. aku ditugaskan membawa hantaran pengantin.. aku pun bawak la.. aduhai.. panasnyer kat situ.. aku rase mcm da kene goreng jer.. peluh ni kuar je.. aku dah malas nk layan sgt.. so aku follow jela.. selesai makan.. kitorang pun bertolak balik terus..

kitorang pg alor setar.. jumpe mak teh.. adik baba.. rupe2nye mak teh ade 3 biji kedai.. huiyo.. xtau pun.. aku pun pg pekan rabu.. konon2nye nak jumpe mer.. nak amik hp. kol punye kol mule2 jadi pastu tak.. ni semua sebab family aku rushing.. tapi akhirnye dapat gak aku jumpe mer.. dan dapat semula hp motorola yang pecah tu..
kat sane gak aku jumpe kazen aku.. sorang da kahwin.. dah la sebaya.. segan je aku.. hehehe
die nampak matured.. aku jer cam kanak2..
pastu jumpe kazen aku yg lagi sorang ni.. baru balik keje gak.. die polis.. rindu kat die.. rapatla plak ngan dier..

da selesai sesi berjumpe sedara mara.. kitorang pun bergerak ke lumut plak.. huhu.. jauh gile perjalanan.. merentas perak ni.. ya allah..sakit badan2 aku ni..

pastu bertolak pulang ke rawang.. jauh giler perjalanan.. aku da tak tahan mengantok.. akhirnyer tetido2 aku.. kesian baba.. drive jauh2.. last2.. sampai rumah kol 3 pagi.. jauh btol perjalanan.. tapi xpela.. perjalanan yang agak menyeronokkan..

2 comments:

AFIQ zainal said...

kenapa tak btau nak jmpa abg tapi tak jadi??..ni laporan palsu nih..ehehehe

Lydia Amanda said...

xtau plak abg afiq nak jumpe manda..
lagipun memang family nak cepat. lepas jumpe mer je terus balik