Wednesday, May 13, 2009

Aku MaRaH taHap HuLk

wehh... frust btol aku tadi..
aku ngah bz2 mengemaskan kotak2 aku yg aku balik dari JB..
yela.. mak aku suruh kemas... sedang aku syiok2.. kemas..
tetibe aku terbau satu bau yang aku cukup kenal...

Aku pun berpaling dan bertanya akan bau itu..

Maa ni mcm bau terbakar jer... pastu 2 org adik ku yang kecil tetibe bergegas kuar dari rumah.. kononnye macam da lambat pg mengaji..

aku pun terus panggil adik aku yang seorang tu sebab aku mengesyaki die lah dalang dalam pengeluaran bau tersebut... Aku bingkas bangun ingin mengejar iffah... IFFFAAAAHHHH!!!!

sambil tu aina da mule mencari dimana bau itu datang.. rupe2nyer IRON BOARD kesayangan aku berlobang dikejekan budak iffah ni... die dok gosok tudung die pastu pasang haba yang paling kuat... mane lah tak berlobang...

Iffah masuk skang!! muke aku da macam singa.. tapi dalam mase yang same aku nak ketawa... sebab cam org bodoh je terjerit semata2 sebab iron board.. tapi syg o... yela sepanjang aku pakai.. tak pulak terbakar.. ni da sampai rumah leh jahanam dalam sekelip mata...

aku nak cubit tak sampai hati.. aish... budak ni.. kalau ikut perangai aku yang dulu.. memang dah sah budak ni aku bagi skit.. kalau tak bedebik.. bedebuk aku bagi... tapi alhamdulillah aku dapat control kemarahan aku...

dengan x semena2 adik aku yang laki dtg dan terus memberi debikan yang padu kepada iffah...
waaaarrrrggghhh.. terus nangis adik aku.. eh eh eh... sape yang patut marah ni.. aku ke die???
Mama pun bising la.. itu ini debak debuk.. knp pukul dan sebagainyer...

aku yang tgh marah tapi aku kene pujuk adik aku yg sedang menangis... adeh.. terbalik btol..

semasa aku tgh sedap menikmati nasi goreng kampung masakan kedai.. adik aku lagi seorang telah menambah kan lagi lobang yang ade pade iron board aku... CeSSS!!! aih.. ini suda lebeh... aku da rase mcm nak meletup... tapi apakan daya... aku tgh sedap makan nasi yang sememang nye sedap... so aku taklah marah sgt... lagipun mama pun cool jer.. aku pun cool la..

aih ape malang yang dapat hari ni.. eh bukan aku yang malangg... tapi iron board aku... cian kat die.. penat aku jaga.. ngan pqah... hmm.. takpelah nanti aku nk beli sarung nye.. kasi tak nampak lobang nye lagi...

No comments: