Saturday, May 23, 2009

Penat Btol hari ni

Ape yang aku buat sampai penat ni??

Seperti bese..
mengemas rumah..
tapi kali ni agak lambat skit sebab fokus untuk masak

ade la citer best.. aku ni tak lah pandai sgt buat kuih.. tapi kan tau la jugak nak buat
aku memang da plan nak buat semua kuih2 yang biasa aku buat
pastu ayah aku semangat la nak buat jugak kuih... aku pun bagi can ar
ayah aku pun mule memotong keledek..
dan aku pun nak merebus nye..
pastu ayah aku kate.. eh air ni cam banyak je iza..
aku kata.. bese la ba mcm ni la selalu..
ayah aku berdegil dan mengeluarkan air yang ade dalam tu..
alih2.. bile da selesai masak
keledek tu mcm tak cukup air
keras je lagi
mase aku nak lenyek tu rase nak patah je tgn aku lenyek bende tu..
ayah aku sambung lenyek sampai patah senduk tu.. patah 3 plak tu..
haa.. tandanya ape?? xcukup air la kan..
pastu.. ayah aku pun uli la tepung ngan keledek sebelum dibuat rupenye..
uli2 punye uli..
pastu aku pun gorengkan..
semuanya jadi peroi..
sebabnye tepung tak cukup..
haa.. ayah aku silap lagi..
dah rosak 20 biji.. sayang tu..

haa.. tulah tak nak dengar cakap aku..
ngehehe
yang lain2 tu aku buat keje rumah cam bese.. cume lebih skit la hari ni..
bese la hari sabtu.. malam ni takde aktiviti.. ingat nak ajak mama kuar
tapi mama satu hari suntuk dok kat opis..
so tak jadi lah.. huhu

No comments: