Sunday, May 10, 2009

Perjalanan Ke Rumah

Pada 9 Mei.. Seperti yang dijanjikan.. parents aku datang amik aku untuk balik ke rumah..
sayunyer hati bile nak balik rumah.. on the same time happy sebab dah habis belajar.. lepas subuh.. aku dan parents aku bergerak pulang.. tapi mama nak singgah muar dulu..
perjalanan dimulakan dengan titisan air mata disebabkan sayu tinggal kan kawan2.. huhu.. then dalam kete mule2 borak2 skit.. pastu aku pun tido.. sebab mengantok sgt.. pastu.. mak aku masuk ke tol yong peng.. aku tersedar.. aku pun terpinga2 sebabnyer aku rase baru first time lalu ikut yong peng... aku ni tak lah berapa terror sgt jln2 kat johor ni..

mak aku pun lalu la.. aleh2 sesat skit.. salah jalan plak.. jalan punye jalan... tetibe da sampai batu pahat.. kitorang pun benti makan nasi lemak and roti canai jap.. pastu sambung balik perjalanan.. dalam perjalanan aku teringat.. eh aku da sampai batu pahat.. mesti aku terjumpe ........ dapat jugak aku tgk kawasan batu pahat ni.. hehehe.. alang2 ek..

sesampai di muar.. mak ngan ayah aku tido.. tapi aku takleh tido.. apelagi on laptop la.. aku tak bley bla bile makcik2 and pakcik2 aku tanye pasal kahwin.. yela they all knows... aku da abis study.. aku pun jawabla ngan selamber ade duit aku kahwin la.. hahaha... takde duit macam mane mau kahwin..

Yang tak bley bla nyer... aku dapat tau kazen aku da bertunang... terkejut beruk aku.. yela.. sume potong aku.. dahla muda dari aku.. ramai plak tu da kahwin.. da beranak pinak... bertunang la plak.. hmm akhirnye aku la yang kahwin lambat... hahahaha.. takpe kumpul duit dulu.. kejar la cite2.. hmm..

aku pun bergossip ngan kazen aku yang perempuan.. tetibe mak aku pun join sekali... perbualan semakin rancak dan panas apabile memasuki bab lelaki.. hmm.. aku pun layan jela.. ape yang mengejutkan aku ialah mak aku open sey... die suruh aku ni berfesyen la skit... hahaha... lawakla.. maybe aku terlalu sempoi.. tu yang bf lari cari lain.. hahaha... no hal la...

then petang skit aku pun berkaraoke la... layan sey.. nyanyi macam2 lagu.. mule2 nyanyi sorang2 pastu ayah aku pun layan sekali... da selesai karok mak aku pun kate nak bertolak balik.. kitorang singgah rumah org kat serom pastu terus balik...

mase dalam kete aku dapat satu msg yang menyebabkan jantung aku rase nak pecah.. hmm aku da agak da.. takpelah.. betul la instinct aku ni.. Allah memang memberi petunjuk pada aku.. alhamdulillah.. setiap yang berlaku ade hikmahnyer.. mama ngan baba memberi byk sokongan moral kat aku.. alhamdulillah... akhirnye mereka juga dapat menerima kejadian ni..

tibe waktu maghrib mak aku mengambil keputusan untuk solat maghrib kat ayer keroh..
aku pun ok jer.. sesampai di R&R ayer keroh.. aku pun menjaga adik aku sambil menelefon .... pastu bile mak aku selesai die kate " iza.. tadi mama jumpe kawan ko dalam surau" aku pun ha.. berlari2 aku pergi ke surau.. aku jumpe peha... huhu rindunyer.. baru je berapa jam tak jumpe...
tapi serius la.. sedih dow... pastu selesai bergossip aku pun pulang ke KL..

sesampai dirumah aku ingat nak online.. tapi sekejap je mate aku ni da kecik.. ngantok gile.. satu malam tak tido.. memang off la.. sori dear ter offline awal sgt.. then tido...

2 comments:

Fariha Jabeel said...

man,,
sape "dear.." tu??

Lydia Amanda said...

my dear la..
hahaha
ececeh..
buat2 tanya plak