Thursday, May 28, 2009

Hidup ini mcm RODA

hidup kite ni xubah seperti roda..
kadang2 kite diatas..
kadang2 kite dibawah..

aku rase sume org mcm tu..
xde sape yang dok atas jer..

hari ni mungkin kite gembire..
belum tentu esok kute akan kekal gembire..

hari ni badan sihat..
2 atau 3 tahun lagi maybe dah kene barah..

hari ni sengih gigi masih tersusun..
da tua?? gigi pun da takde.. hahaha (melalut jap)

mcm aku berniaga gak..
kadang2 habis.. kadang2 tak.. tu sume rezeki..
aku terime je..alhamdulillah..

same jugak life aku..
kadang2 hepi kadang2 xhepi..

tapikan..
aku rase mcm tgh menjalani hukuman dalam kehidupan
aku tgh belajar sesuatu tentang kehidupan..
ini first time aku rase..

tapi xpe..proses belajar dari kesilapan lampau..
dan bile aku bercampur gaul dengan org2 di sekeliling juga
aku perhatikan hidup dorang juga..

sebelum ni suke makan tu ini..
pastu bile sakit.. da tak boleh nak makan ape yg die suke..
kesian..sampai kurus..

aku pernah tgk seseorang ni sedang ketawa
tibe2 dapat panggilan mengatakan ayahnye dah meninggal..

begitu lah hidup ni..
ape2 pun aku tetap akan belajar dari kesilapan aku..
chaiyok amanda!!
ces bagi semangat kat diri sendiri..

No comments: