Wednesday, May 13, 2009

Tv oh Tv

TV satu mesin elektronik.. yang dapat menyiarkan maklumat secara elektronik...
tapi bagi family aku... Tv ni satu alat yang jarang dijumpai dan digunakan... sebabnyer.. kami semua nye jarang tgk tv hahaha..

aku kalau tgk tv.. bak kate memember.. mcm nak telan tv tu.. aku ni fobia gak ngan TV eh bukan TV.. tapi kate2 mak aku...

alkisahnyer.. kami sekeluarga menonton cerekarama.. pastu mama pun marah..

mama: daaaahhh tutup tv tu..
mama: iza pg study...

aku: tersengih mcm kerang busuk.. hahaha...

mak aku marah la kat sume.. die suruh pg study.. tapi takde sekor pun berganjak.. termasuklah baba... aku ni poyo2 la membaca buku BIOLOGI ketika itu..

tibe2..

mama: Kang Meletup TV tu padan muke korang...

tak sampai 2 minit tibe2 asap keluar dari belakang TV... alamak terbakar la tv..

Kelam kabut baba tutup elektrik kat TV tu... kihkihkih.. waa.. power giler ayat mama..
sampai sekarang aku masih fobia dengan ayat tu... adik2 aku pernah je layan kartun tak berganjak2.. mama da bising2 suruh tutup... aku dengan kelam kabut berkata

iza: woit!! korang tutup tv tu kalau korang nak tgk tv lagi.. kang meletup lagi skali.. baru korang tau..
menggelupur adik2 aku nak tutup tv.. hahaha

kisah aku bile menonton TV di P19... aku dah tak layan da ape2 org nak ckp.. awal2 aku dengar hujung2 hampeh...

sampai ade la org tu kate.. ni yang nak letak Tv kat muke.. hahaha.. nak suruh aku tgk tv ngan muke die skali.. hahaha...

aku da bese tak tgk tv since dari kecil lagi.. so takde hal la kalau rumah takde TV.. hahaha..
tetibe aku terpk nak tulis pasal tv ni sebab adik aku yang lelaki berusaha nak on TV... hahaha ade ke gune earphone sebagai ariel.. hahaha.. tapi dapat gak siarannye skit2.. almaklumlah rumah takde ground station.. eh bukan.. astro la..

kalau org dtg umah aku mesti bosan.. tapi takpe dengar aku bercaaaakaaaap tak henti2 la..
aku kan suke bercerita... hehehe... kecian capeq.. kene dengar bedtime story mase kite tido sekatil.. kihkihkih.. alamak.. nanti ade org marah... (tercakap plak...) tu ja story the mory and long story utk hari ni

No comments: