Tuesday, May 12, 2009

Review buku...

Buku yang aku telah habis baca dalam mase satu hari...
1. Reaching for the stars (Sheikh Mustapha Shukor Al-Masrie)
2. into 90 north (Bernice Chauly)

what do you expect after read these two books??
untuk buku yang pertama.. ini mengisahkan perjalanan hidup Dato' Dr sheikh Muszaphar Shukor Al Masrie.. angkasawan Malaysia yang pertama.. Die dikenali sebagai Amus dalam family nyer.. ape yang menarik perhatian dalam buku ni adelah Amus ni seorang yang bercite2 besar.. dan aku rase dalam buku ni juga menceritakan dua hero.. iaitu Amus dan Ajil.. tapi yang sedihnye bile Ajil meninggal dunia.. yela.. kite dok doa Amus selamat.. rupe2nye yang kat bumi tak selamat.. Kuasa Tuhan.. Anyway the spirit inspire me to walk through all the pain along my journey..

buku yang kedua... ini kisah Datin Paduka Sharifah Mazlina bt Syed Abdul Kadir..\
dalam buku ni menceritakan kisah perjalanannye untuk menuju ke 90 darjah kutub utara..
perjalanannye sgt mencabar.. Semangatnye yang kuat akhirnye beliau berjaya ke titik tersebut.. perjalan sejauh 100KM yang beliau lalui penuh dengan rintangan.. kalau aku la.. mati je kot kat kutub tu.. yela ancaman2 yang ade macam polar bear, ice ridges, frosbite.. tu pun da buat aku seram.. ice yang beliau pijak tu bile2 mase je bley retak.. kalau da termasuk dalam air yang sejuk tu.. GONE la jawabnyer.. tapi nasib la tak masuk kan...

tu jela yang aku dapat ceritakan.. selanjutnye.. korang bacelah.. thanx kat auntie latifah for giving me oppurtunity to read this book.. eventhough i dont really like to read books..

No comments: