Wednesday, May 20, 2009

pagi yang sunyi..

good morning..
adeh ngantok lagi ni.. tapi tak bley tido balik lepas subuh.. kang kene maki je ngan mama..
aku lalok tadi pun die da kate.. haa!! tu standby nak tido la tu.. adesh kene sebijik..

aku ingat hari ni nak kuar pg carik keje.. keje ape ek?? ape2 jela.. asalkan keje..
tapi sebelum tu mama telah mengarahkan aku untuk membuat kueh.. kueh lagi.. malasnyer...
aku nak masak yang bese2 ni pun malas ini kan pula nak buat kueh..

rutin harian aku kalau xda aktiviti luaran..
pagi bangun solat subuh..
pastu start kemas rumah..
pastu pg la mandi..
pastu sarapan..
pastu memasak..
dalam mase yang same membasuh baju dan menyidai baju..
rajin skit mop lantai..

tgh hari makan and siap2 nak tolong baba berniaga..
penatnye..
kalau mcm ni aku setiap hari.. alamatnye tak bekerja la aku..
sape2 nak aku jadik bibik bley r contact aku.. wakaka..

malam2 tulis blog.. main tenet.. tapi kadang2 siang2 tgh buat keje rumah tu sambil ym.. itupun kalau ade yang nak ym ngan aku..

beginilah urusan harian atau rutin harian..mengawal dan menguruskan adik2..
jadi surirumah tak bertangga..

aku da bosan aku nak keje.. takde member dow.. dok rumah jer.. kalau dapat peluang kuar.. memang tak balik la aku.. da petang skit baru aku balik.. tp skang ni takde peluang.. nak bagi alasan pe ek??

No comments: