Wednesday, May 27, 2009

Penantian yang menyiksakan

Menantikan sesuatu sungguh menyiksakan..
tapi satu hari akan membuahkan hasil..
tapi kalau menanti sahaja pun tak gune..
sambil2 tu wat la keje lain kan..

penantian ini ade pelbagai maksud..
penantian juga bermaksud menunggu..

tapi paling aku tak suke menunggu dan ditunggu..
mungkin aku ni bukannye seorang yang penyabar..

kat sini aku bukan nak sakitkan hati sesapa..
tapi nasihat utk semua dan peringatan utk diri sendiri..

jangan lah buat org ternanti2 tertunggu2..
sekali dua.. bely tahan lagi.. tapi bile selalu..
mengamuk org tu..
ape yang aku perhatikan..
dah tau janji jam seikian2..
tapi mase jam tersebut barulah nk bersiapla..

hmm.. kadang2 nak marah tak sampai hati..
tapi nasib tak kene pada aku..
kalau tak.. lunyai budak tu aku kejekan..

mase awal2 first year.. aku ade plan pas habis blaja..
tapi mase tu mak aih.. rase lamenye nak habis..
padahal 4 tahun jer
tapi bile skang.. aik dah 4 tahun berlalu..
mcm pejam celik.. pejam celik.. dah 4 tahun..

kadang2 aku rase dah tak boleh nak tunggu..
cepatla skit mase ni berlalu..
supaya bende yang aku xnak ingat dilupuskan bersama waktu

aku pun tak sabar2 nak megejar impian..
ntah ape la impian aku ek..

No comments: